مهندسی خدمات و فضای سبز

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نظافت عمومی

 تأمین سلامت جامعه، مرهون نظافت آن است و این امر خطیر و بسیار مهم، هم باید به صورت فردی و هم به صورت اجتماعی رعایت گردد. در نظافت فردی، هر کس دستورات بهداشتی را که فراگرفته، رعایت می کند؛ مثلاً هر فردی باید شخصا نظافت اعضای بدن خود، مثل دست و صورت، دهان و دندان، چشم و... را رعایت کند تا سالم و تندرست بماند. در نظافت اجتماعی، همه باید مقررات و دستورات عمومی و اجتماعی نظافت را رعایت کنند، مانند خودداری از آلوده نمودن آب،پاک نگه داشتن محیط زیست وهوا، ضرورت رعایت نکات پاکیزه کی ونظافت در مواقع شیوع بیماری های واگیردار و ... . از نکات مهمی که رعایت آن در نظافت فردی ضروری است، استحمام مرتب است که اثر چشم گیری در سلامت و تندرستی فرد می گذارد.

 از امام رضا علیه السلام نقل است که: «استحمام، مزاج را به اعتدال کشانده، چرک را از بدن زدوده و چربی های چرکین را بر روی پوست آب می کند. قوای فرسوده شده را نیروی مجدد بخشیده و رمز نشاط و طراوت هر انسانی است. اعصاب و رگ ها، نرم شده و اعضای اصلی بدن نیرو می یابند و بالاخره، استحمامْ عفونت های تن را می شوید»

  • ۹۶/۰۱/۱۵
  • علی شیخ پور

خدمات

نظافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی