مهندسی خدمات و فضای سبز

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

😍🌹🌵 معرفی گیاه 🌵🌹😍

 سانسوریا

🎄دما: متوسط دما برای مراقبت و نگهداری از این گیاه ۲۴-۱۵ درجه سانتی گراد می­باشد و دما نبایستی پایین تر از ۱۰ درجه سانتی گراد باشد.

🎄نور: گیاه سانسوریا با شرایط نوری مستقیم و نیز پایین براحتی کنار می­آید؛ اگرچه شرایط نوری روشن (آفتاب و سایه) ترجیح داده می­شود.

🎄آبدهی: بخاطر اینکه سانسوریا یک گیاه گوشتی ست و آب را در برگساره های خود ذخیره می­کند بنابراین لازم نیست تا خاک خیس باشد. از بهار تا پاییز زمانیکه خاک شروع به خشک شدن می­کند آبیاری کنید و در طول زمستان نیز یکبار در ماه آبیاری انجام شود. آبیاری بیش از حد در این گیاه سبب پوسیدگی ریشه و طوقه­ی این گیاه می­شود.

🎄خاک: خاکی با زهکش خوب (ترکیب خاکی کاکتوس و سایر گیاهان گوشتی) را بکار ببرید.

🎄کوددهی: در طول فصل رشد (بهار- پاییز) هر ماه یکبار ، کود رقیق مخصوص کاکتوس و گیاهان گوشتی را در اختیار گیاه قرار دهید.

🎄تعویض گلدان: این گیاه به جابجایی (انتقال از یک گلدان به گلدان دیگر) پاسخ خیلی خوبی نمی­دهد بنابراین تنها زمانیکه گلدان به خاطر رشد، ترک بر می­دارد آن را تعویض کنید. گلدانهای سفالی بهترین گلدان برای این گیاه می­باشند چرا که در زمانِ حداکثر رشد گیاه، ترک برمی­دارند.

🎄رطوبت نسبی: متوسط رطوبت نسبی هوا پیشنهاد می­شود- اما این گیاه می­تواند شرایط هوای خشک را نیز تحمل کند.

عوارض و درمان

🎄زخم های سفید شکل روی برگها:دلیل این لکه های سفید وجود حشره است با سم حشره کش افات انها را از روی برگها ا بین برده و هر 15 روز یکبار سمپاشی کنید
🎄نقاط قهوه ای روی برگها:به دلیل استفاده از مواد شیمیایی براق کننده این اتفاق میوفتد و با غبار باشی میتوانید از بین ببرید.
🎄برگ خشک شده و قهوه ای :به دلیل تشنگی بیش از حد گیاه این اتفاق میوفتد که بهتر است گلدان را مدت 20 دقیقه در تشت آب قرار دهید
🎄برگها از قاعده شروع به پوسیدن نمودند: آبیاری بیش از حد باعث این اتفاق میشود توجه داشته باشید که این گیاه به آبیاری زیاد احتیاجی ندارد.

  • ۹۶/۰۵/۲۳
  • علی شیخ پور

خدمات و فضای سبز

سانسوریا

فضای سبز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی