مهندسی خدمات و فضای سبز

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

پسماند

برخی از مسائل بنظر ساده و پیش افتاده می آید اما رعایت نکردن همین موارد ساده می تواند باعث بی نظمی و اختلال در سیستم یک جامعه شود. #پسماند، #زباله یا آشغال،هرچه که می شود نامش را گذاشت، فرق چندانی ندارد. موضوع این است که خیلی از ما، به این که هر روز چه حجم زباله، پسماند یا آشغال وارد چرخه محیط زیست می‏کنیم فکر نمی‏کنیم.
تفکیک زباله های خشک و تر موضوع مهم و قابل توجه ای است.
از آنجایی که زباله خشک پس از حداقل ۱۵۰ سال شروع به پوسیده شدن می کند، وجود آن می تواند بازگشت دوباره ای به محیط زیست داشته باشد و در حقیقت قرار دادن زباله خشک در کیسه زباله تر همانند رها کردن آن در سطح طبیعت است و فرهنگ تفکیک سازی این دونوع از مسائل حائذ اهمیت است.  براستی که نظافت و جمع آوری پسماند چه هزینه های میلیاردی را سالانه جهت جمع آوری انتقال و تفکیک و… از آن خود می نماید و اگر سطح همکاری مردم افزایش یافته و پیمانکاران بخش خصوصی قبل از مراجعه افراد سودجو زباله ها را جمع آوری کنند دیگر شاهد بی نظمی ها و هزینه های سرم سام آور نخواهیم شد.
و از طرفی اختصاص هزینه های هنگفت تبلیغات محیطی سازمان مدیریت پسماند شهری برای فرهنگ سازی آحاد مردم جامعه اگر چه کاری زیبا و قابل تحسین است اما سرمایه گذاری کلان برای این مهم جای بسی تامل دارد و درایت و هوشیاری مردم را می طلبد که گامی موثر در جهت توسعه فرهنگ شهر نشینی بردارند و همچنین مدیریت پسماند از عوامل اثرگذار در اجرای صحیح و کاهش هزینه ها و همچنین نهادینه شدن فرهنگ صحیح برخورد مردم با پسماندها از جمله تفکیک در مبدا و حفظ هر چه بیشتر بهداشت محیط زیست می باشد. از این رو فرهنگ سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه ای برخوردار است.

  • ۹۶/۰۵/۰۸
  • علی شیخ پور

خدمات

خدمات و فضای سبز

زباله

پسماند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی