مهندسی خدمات و فضای سبز

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 دانستنیهای  علمی کشاورزی

🐛کرم خاکی درون گلدان برای گیاهان مفید است یا مضر؟

🐛کرم خاکی اگر درون باغچه بزرگ و یا باغ وجنگل باشد،موجودی بسیار سودمند است ، اما همین موجود اگر درون گلدان گیاهی زندگی کند ، باعث از بین رفتن گیاه خواهد شد .
🐛کرم خاکی موجودی گیاه خوار می باشد و گیاه خواری یعنی آفت !

🍁اما کرم های خاکی بیشتر از برگ های پوسیده تغذیه می کنند و با این کار به تجزیه برگ ها کمک می کنند و آنها را مورد استفاده برای گیاهان می کنند . اما درون گلدان ها چه مقدار برگ پوسیده وجود دارد ؟ زمانی که کرم های خاکی به برگ دسترسی نداشته باشند ، از چه چیزی تغذیه می کنند ؟
🐛دراین وضعیت کرمهای خاکی ، شروع به خوردن ریشه های مرده گیاهان کرده و حتی برخی از بافت های تازه ریشه را نیز می توانند بخورند . با این کار صدمه کمی به ریشه ها وارد می کنند ، ولی این موضوع باعث از بین رفتن گیاه نمی شود . چیزی که می تواند گیاه شما را از بین ببرد ، فضولات کرم های خاکی می باشد ! . این فضولات با اینکه کود خوبی به حساب می آیند ، اما درون گلدان ها نه تنها سود مند نیستند ، بلکه باعث از بین رفتن گیاه می شوند .
🐛فضولات کرم خاکی ، حالتی گل مانند و چسبنده دارد و به مرور خاک گلدان را چسبنده کرده و باعث خشک شدن ریشه ها خواهند شد.

  • ۹۶/۰۴/۲۴
  • علی شیخ پور

خدمات و فضای سبز

فضای سبز

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی